Hyldeblomst-mojito!

Regnen rusker udenfor, og det synes jeg egentlig er meget hyggeligt. I morgen skal jeg på job i Italien. Nærmere bestemt Pordenone, en lille by en times tid fra Venedig. Selvom det meste af tiden kommer til at gå med at arbejde, så har jeg tænkt mig at finde nogle gode restauranter at spise på, mens vi er dernede (tips til restauranter modtages gerne).
Som plaster på såret, over at jeg ikke kom til Havana Clubs presseevent (med tilhørende mojitos i stride strømme) i weekenden, lavede jeg mig denne lille hyldeblomst variant af cocktailen. Der er så simpelt, og så smager det af sol og sommer:


Hyldeblomst-mojito



Ingredienser

Nok til 1 glas

2 spsk hyldeblomstesaft (min opskrift finder du her)
1 spsk rørsukker
1 øko lime
10-15 blade mynte
Rom som du lyster (jeg bruger mørk rom)
Danskvand
Isterninger


Fremgangsmåde

Skær lime i både, og bland med sukker og mynte i et glas. Mas det hele god sammen med en morter, så limesaft, olie fra mynten og sukker bliver blandet godt. tilsæt hyldeblomstesaft og danskvand og bland med en ske. Top med isterninger.



Kommentarer

Populære opslag