Hvorfor "Findeopskrifter.dk" ikke er et klik værdig!

Den sidste tid, har debatten raset i vores (madbloggernes) private forum, "Madbloggernes himmel". Debatten drejer sig om parasit-sitet "findeopskrifter.dk", og hvordan vi kan stoppe deres snyltende, men særdeles lukrative forretning.



Har du lagt mærke til sitet? Det har du formodentlig hvis du bare én gang har brugt google til at søge på en opskrift. Men ved du også, at "findeopskrifter.dk" har "lånt" alt deres indhold? Og det uden at spørge... Nogle vil måske kalde det "at stjæle"... Men jeg tror på det gode i andre mennesker, og vælger at tro at det er en fejl. Således fandt jeg selv adskillige af mine egne opskrifter derinde, på trods af at jeg IKKE havde meldt mig til. Synes du det er fair? Det synes JEG ikke. Og det synes resten af den danske madblogger scene heller ikke. Specielt når man tænker på, at findeopskrifter tjener rigtig, rigtig mange penge på deres site (uden at betale os for vores arbejde.)

Problemet er, at findeopskrifter.dk, har fået en ranking på google, der ofte er højere end den blog hvor opskriften oprindeligt stammer fra. Dermed tjener findeopskrifter.dk på DIT klik, og madbloggeren, der ofte har brugt dage, og masser af penge på ingredienser i udviklingen af denne opskrift, får NUL og NIKS!

Så gør denne blog, og alle de andre danske madblogs en tjeneste... Ja, altså hvis du synes madbloggene har en berettigelse:  Lad være med at trykke på findeopskrifter.dk når du støder på dem i google! Sammen kan vi rent faktisk gøre en forskel mod parasit-sites som denne.


Nedenfor kan du finde links til andre madblogs, der beskriver samme emne:

Klidmoster: http://klidmoster.dk/2012/10/findeopskrifterdk-bloglands.html:
Grydeskeen: Findeopskrifter.dk – Millionomsætning på bloggeres indhold uden at lave noget selv
Madbevægelsen: http://madbevaegelsen.dk/findeopskrifter
Det Lyseblå Køkken: Findeopskrifter.dk – En parasit, der bør udryddes!
Kristinas Køkken: Findeopskrifter – nej tak
Madbevægelsen: Findeopskrifter.dk: Kunsten at fodre hunden med dens egen hale & tjene penge på det samtidig
Bergholts Opskrifter: Findeopskrifter er en parasit, der bør udryddes
GASTROmad: Det er mine Indlæg – Findeopskrifter
Heidis Verden: Hvorfor du som blogger bør sige nej til at være med på Findeopskrifter!
Det Lille Køkken: Hov, hov – det er min blog!
Rigeligtsmør.dk: Findeopskrifter.dk udnytter danske madbloggere
Spisekammeret: Findeopskrifter.dk – et stærkt vanedannende stof
Ugens 7 Dage: Nallerne væk Findeopskrifter!
Mund-fuld: http://mund-fuld.blogspot.dk/2012/10/vi-skal-drukne-et-website-folkens.html
Madarkitekterne: http://www.madarkitekterne.dk/findeopskrifter-dk-en-lover-bliver-hater/



Kommentarer

Super godt indlæg!

Nope! De skal ikke hverken lukrere eller stjæle vores indhold.

Go weekend

Mange hilsner
Maj
Marian N. Larsen sagde…
Jeg vil super gerne have min blog AF deres side. Ved du mon hvordan man gør det??
Unknown sagde…
Det vil jeg også gerne vide. Har fjernet deres link på min blog, men er det nok?

Venlig hilsen Mia
foodMAD sagde…
Tusind tak Maj! @Marian og Mia: Det krævede også en del mails fra min side, at få mine opskrifter af sitet, men jeg skrev til senka@findeopskrifter.dk og det virkede til sidst! Så bliv ved med at sende dem mails, så skal det nok lykkedes :-)

Populære opslag