Til julefrokost på Restaurant Kronborg

I sidste uge var jeg inviteret til "premieren" på Restaurant Kronborgs Julefrokost. En hyggelig lille kom-sammen for en lille håndfuld bloggere og andet presse. Jeg takkede selvfølgelig ja!

Jeg havde aldrig været på Restaurant Kronborg før, men efter at have set en del billeder på instagram, var jeg fuld af forventning - god dansk mad!

I min familie, har vi desværre ikke den store tradition for julefrokoster i traditionel forstand - måske er det derfor at jeg synes de er så fantastiske?

Jeg ankom en råkold aften, og blev taget godt imod af Walter, en af Restaurant Kronborgs ejere, som viste mig ind til et lille hyggeligt 8 mands bord. Udover mig var Thomas fra bloggen Madetmere.dk, Arve fra Starvefood.com, Mikkel fra Mikkelbaekgaard.dk, Julie Karla fra Juliekarlaskoekken.dk, Thomas fra AOK og Emilie fra Yelp - en super hyggelig lille skare.

Jeg havde valgt at tage bilen - temmelig dumt, især fordi jeg tidligere havde været til vinsmagning (og måtte spytte alt den dejlige vin ud). De andre startede med øl fra Nørrebro Bryghus, jeg fik en most :)

Maden strømmede hurtig ind i en lind strøm, og meget af den! Servicen var opmærksom og nærværende (også hos de andre gæster der ikke var inviteret), noget der desværre ikke er normen på alle restauranter.

Vi fik:
Karrysild med æg, løg og kapers
Julesild med løg og dild
Kronborgs stegte sild med bløde løg
Pandestegte rødspættefiletter med remoulade
Kronborgs rimmet laks med æble-sellericreme
Røget laks med lun røræg
Konfiteret and med rødkål
Æbleflæsk
Lun leverpostej med bacon, champignoner og surt
Ribbensteg med rødkål og surt
Julemedister med sennep og rødbeder
To slags ost med syltet frugt
Ris a la mande med kirsebærsovs

Og Mikkel løb med mandelgaven fra Karamelleriet :)



Jeg kan ikke sige andet, end at jeg nød hvert et øjeblik af aftenen, og måtte nærmest trille derfra, på trods af at jeg havde modereret mine portioner.

Når man tager på Restaurant Kronborg, så skal man ikke kun gøre det for maden. For maden, ja den er rigtig god, men servicen... den er exceptionel.


Kommentarer

Populære opslag