En simpelt ostesauce til din lasagne og lidt om bloggens fremtid


Weekenden har stået på snottet og febersyg (og direkte afledt deraf, lettere hysteriske) datter. Der har selvsagt ikke været plads til de store gastronomiske udfoldelser, selvom jeg længes efter forår, og skønne, lette retter med et væld af farver på min tallerken.

Jeg har travlt på jobbet for tiden, og det er jo på sin vis rigtig skønt, men det betyder også at der ikke er tid til at stå i køkkenet og eksperimenter lige så meget som jeg måske kunne ønske.

Der er blevet længere og længere i mellem indlæggene her på bloggen, og jeg har tænkt meget over hvordan jeg skal gribe det an. Bloggen startede egentlig bare som en slags opskriftsdeling for de der kendte mig, og havde spist noget af min mad. Det tog dog hurtigt over, og der gik lidt sport i at få besøgstallet op.

Jeg begyndte hurtigt at få pressehenvendelser med invitationer til diverse arrangementer, og det er jo fantastisk! Det er jo som regel arrangementer der er lukket for den brede offentlighed, hvor jeg får lov til at komme tættere på maden/kokkene/madskribenterne/produkterne etc end jeg ellers ville. Og jeg ELSKER det!

Men konkurrencen er hård på madblogger-fronten. Nye, smukke madblogs popper op over det hele, og de kan næsten alle sammen meget mere end jeg har tid eller evner til.

Så hvad berettiger denne blogs eksistens?

Jeg har tænkt meget over det, og tænker stadig, men der kommer givetvis nogle ændringer i strukturen på bloggen i den kommende tid. Og så vil der komme mere hverdagsagtige indlæg som denne - en ostesauce som mange vil kunne bikse sammen uden overhoved at skele til en opskrift.

Hvis du har nogle tanker omkring den nuværende struktur, eller bare generelt indholdet, så skriv det endelig til mig. Enten som en kommentar eller til min mail heidi.foodMAD@gmail.com. Jeg bliver altid super glad for tilbagemeldinger på det jeg laver, hvad enten det er ris eller ros.

Denne aften har jeg lavet lasagne til den lille. En klassiker i børnefamiliernes repertoire. Min lasagne er aldrig helt som den var forrige gang, da jeg altid eksperimenterer med diverse grøntsager tilsat kødsovsen. Men fælles for den er, at jeg altid bruger rødvin til at koge ind på. Og så bruger jeg sukker til at fremhæve tomatsmagen (det gælder i øvrigt alle henkogte retter med tomat). Og ja, så selvfølgelig altid godt med ostesauce....










Simpel ostesauce til lasagne

Ingredienser

ca. 30 g hvedemel
25 g smør

300 ml mælk
ca. 150 g revet cheddar (ikke den der allerede er revet. Køb en blok og riv den selv)
en stor håndfuld revet parmesan

Fremgangsmåde

Smelt smør i en gryde og pisk melet i så du får en melbolle. Lad melbollen riste let af (så saucen ikke kommer til at smage af mel), og tilsæt så ca. en tredjedel af mælken. Nu skal der piskes! Ellers får du klumper i saucen. Når du har pisket den tyk og glat, tilføjes endnu en tredjedel af mælken, og der piskes igen. Tilsæt den sidste tredjedel. Sluk blusset og tilsæt den revet cheddar og parmesan. Smag til med salt.


I morgen er bloggen invitieret til mad-event i Tivoli, og jeg glæder mig over at der endelig er et event som igen passer ind i kalenderen. Det skal nydes i fulde drag med en veninde, og jeg satser på masser af billeder og et indlæg om det herinde efterfølgende, så "stay tuned" :-)

Kommentarer

Populære opslag