Syltede rødløg

På søndag drager en veninde og jeg til Vallåsen med vores børn. Det bliver min datters første møde med et par ski, og jeg er ret spændt på hvordan hun tackler det. Da det oftest er noget værre juks det de serverer sådanne steder, har jeg besluttet mig for at vi skal have mad med selv - pulled pork sandwiches ( opskrift på pulled pork følger senere - den hygger sig pt i ovnen.) Hertil blandt andet syltede rødløg. Her får du min opskrift på disse syrlige skønheder:



Syltede rødløg

Ingredienser

3-4 små rødløg
Et par laurbær lade
5-6 peberkorn
2 dl eddike ( jeg brugte æbleeddike, men du kan også bruge husholdningseddike)
1 dl vand
125 g sukker



Fremgangsmåde

Skræl løgene og del dem i skaller og lig dem i et rent patentglas. Kog vand, eddike, sukker, laurbærblade og peberkorn op i en gryde. Når lagen koger hældes den over løgskallerne. Lad glasset afkøle en smule før du sætter låg på og sætter det i køleskabet. Løgene skal lagre hen over natten inden du kan spise dem. Brug dem i din burger næste gang, eller i salaten... De smager forrygende!


Kommentarer

Populære opslag