Nem (og billig) kartoffelsuppe med stenbiderrogn


Det har været en fantastisk dag i dag! Efter at have startet dagen med at surmule med min "winter-blues" herhjemme, mødtes jeg med en veninde inde i byen til en gåtur, snak og kaffe i det skønne solskin. Det er utroligt hvad sådan en gåtur kan gøre for humøret!
Vi smuttede en tur forbi Torvehallerne, hvor jeg snuppede noget af forårsbebuder #1 med hjem: Stenbiderrogn!! Jeg bestemte mig straks for at de ikke som vanligt skulle spises på blinis, men akkompagneres af den sarte smag fra en diskret krydret kartoffelsuppe - nemt og billigt!



Kartoffelsuppe med creme fraiche, brøndkarse og stenbiderrrogn


Ingredienser

1 kg kartofler
Grøntsagsfond (ca. 1/2 L, se min opskrift her)
Letmælk, Sødmælk eller fløde til at fortynde med (jeg brugte letmælk)
Et skvæt hvidvins eddike
En knivspids frisk muskatblomme
Salt


Fremgangsmåde

Skræl kartofler og dæk dem i gryden med grøntsagsfond. Kog under låg indtil møre. Blend (ikke for meget- så bliver de seje) med mælk eller fløde til du synes konsistensen er passende. Smag til med salt, eddike, friskkværnet muskatblomme. Pynte med creme fraiche, brøndkarse og masser af stenbiderrogn!
Og nyd så at foråret er på vej...! :)



Husk at du kan følge mig på instagram som "foodMAD"

Kommentarer

Populære opslag